Sunday, June 19, 2005
...........................................................................
سلام
خوبين؟ خودمم مي دونم سؤال مسخره ايه اما خوب كاريش نمي شه كرد! زودتر مي خواستم بنويسم همون جمعه بعد از اين كه راي دادم/همون شنبه كه فهميدم آزادي و دموكراسي براي مردم ما دو زار نمي ارزه! البته اينو چهارشنبه موقع بحثي كه تو خونه ي مامان برازم براي اينكه اونهمه آدمي كه اونجا بودن و هيچ كدوم نمي خواستن راي بدن رو به راي دادن به معين راضي كنم فهميده بودم ولي نه به اين شدت. نمي دونم شايد اگه من هم به نون شبم محتاج مي شدم فكر آزادي و دموكراسي و همه ي اين حرفها از سرم مي پريد و ديگه نمي تونستم بگم پول همه چيز نيست گرچه الان كاملاً اين حرفم رو قبول دارم و با تمام وجودم حسش كردم! اونوقت من هم چون يكي قيافش شبيه بدبخت بيچاره ها بود بهش راي مي دادم اگه يكي ميومد مي گفت براتون اين كار رو مي كنم حرفشو قبول مي كردم! اونوقت اگه يكي وعده ي 50 هزار تومن در ماه رو مي داد حتي اگه يك درصد هم احتمال مي دادم كه عملي مي شه بهش راي مي دادم! آره منم اگه شب بچه هام گشنه بودن شايد به معيين راي نمي دادم! اگه تو اينترنت نگشته بودم از سابقه ي آدمي مثل احمدي نژاد كمتر مي دونستم و فقط همون شهردار رو مي شناختم ممكن بود بهشون راي بدم! واقعآ نمي شه از كسي كه نون نداره بخوره انتظار داشت كه بياد به حقوق بشر به رفع تبعيض از زنان به آزادي ه گنجي و زرافشان فكر كنه! نگيد تقلب شده اگر هم شده باشه سر احمي نژاد بوده وگرنه بيشتر راي كروبي مال همون قول پنجاه هزار تومن بود!
اعتراف مي كنم كه اعلام نتايج شديداً دپرسم كرده بود در حدي كه اگه تنها بودم مي زدم زير گريه!!! الان يكم مي تونم منطقي تر فكر كنم اگه شنبه نوشته بودم همه ي متنم فحش مي شد البته هنوز هم با كوچكترين حرفي به احمدي نژاد و همه ي كسايي كه بهش راي دادن بد و بيراه مي گم همين طور به همه ي اونهايي كه راي ندادن و بدتر از اون راي سفيد يا سياه(خط خطي) دادند! بهم نگيد سياست كثيف تر از اين حرفاست كه من دركش كنم نگيد معيين هم يكي از اينها بود كه خودم اين حرفهاتونو مي دونم ولي نمي شه انكار كرد كه اگه معيين رئيس جمهور مي شد صد و هشتاد درجه فرق داشت با الاني كه يا احمدي نژاد مي شه يا هاشمي. طرفداراي هاشمي تا اونجا كه من ديده بودم دو دسته بودن يه سري پولدار ها و سرمايه دارها و بازاري ها بودن كه براي حفظ پول خودشون هم كه شده به ثبات كشور احتياج داشتن و يه سري ديگه هم مردمي بودن كه فقط مي گفتن به هاشمي راي مي ديم چون قدرت داره و تقريباً اصلاً براشون مهم نبود كه اين قدرت رو در چه راهي قراره استفاده كنه!!! آره خوب اگه دشمن من هم قوي بود اگه يه جاني هم قوي بود بايد به خاطر اين كه قدرت داره و احتمالاً زورش به رهبر مي رسه بهش راي داد؟
چقدر اين دنيا اين آدم بزرگا كثيفن! من نمي خوام من دلم مي خواد بچه بمونم. فقط به خاطر اين جريان انتخابات نمي گم به خاطر چيز هاي ديگه مي گم به خاطر فكر هاي كثيفي كه پشت هر حرفي كه مي زنن دارن و هر كار و هر حرفي رو هم همون قدر كثافت تعبير مي كنن. حالم از اين دنيا بهم مي خوره واقعاً خوش به حال همون پرنده هاي قفسي كه هيچي رو نمي دونن و نديدن بنابراين براشون چيزي فرق نداره.
به هر حال من جمعه احتمالاً به رفسنجاني راي مي دم!!! مي دونم انتخاب بين بد و بدتره ولي من باز هم ترجيح مي دم كه بد انتخاب بشه تا بدتر چون راي ندادن تنها كمك به بدتر ه. مطمئن باشيد انقلاب هم نخواهد شد از همين نتايج انتخابات معلومه كه مردم مي خوان زندگيشونو بكنن و هزينه اي ندن و يه جامعه ي آروم داشته باشن در صورتي كه هزينه اي كه بايد براي يك اتفاق و براي عوض كردن يك حكومت بيوفته خيلي هزينه ي سنگيني براي تك تك مردم داره . تازه خود من به هيچ وجه حاضر نيستم كاري كنم كه بعد ها نسل بعدي ما رو به همون جرمي كه ما نسل قبل رو متهم مي كنيم متهم كنه.
يه چيزي از عمه مينا م شنيدم كه كف كردم! وقتي مهر هاشو نگاه مي كردم ديدم فقط 2تا به خاتمي راي داده و يكي به مجلس ششم. پرسيدم پس آري يا نه اول انقلاب چي؟؟؟ گفت اونو تحريم كرده بودن!!!!!!!!!!!!! اين يكي ديگه مسخره ترين تحريم ممكن بود به نظرم. من هميشه فكر مي كردم آخه اين جمهوري اسلامي چطوري 98-99 درصد راي آورده نگو كار اين ملت هميشه حاضر در صحنه ي تحريم بوده!
راستي آقا بهنام گل اينا هم توي همون آينده ي من كه مي گي به جاي اين حرفها به فكرش باشم اثر داره چون منم مي خوام يا در واقع بايد تو همين جامعه اي زندگي كنم كه اينها قراره برامون بسازن!
فردا بازم مي نويسم احتمالاً البته اگه از خستگي نمرده باشم.
فعلا باي باي
2 Comments:
Anonymous Anonymous said...
سلام. تو شاگرد مامان مني؟ حواسمو جمع كنم پس :">. من همچنان فكر مي كنم نبايد راي داد. با وجود اينكه عقلم ميگه راي بده ولي دلم راضي نميشه به يه همچين آدم كثيفي راي بدم.

Anonymous Anonymous said...
خانوم كوچولو. تو چه بخواي چه نخواي داري بزرگ مي‌شي و از قفس مي‌پري و كسي كه از قفس مي‌پره لذت پرواز نمي‌ذاره اون آروم و قرار بگيره. پي به فكر موندن نباش. بايد رفت. اما كجا رفتنش مهمه. ناكجا آباد؟ يا هدف دار رفتن؟ و براي هدف رفتن به خودت برگرد. ببين چي مي‌خواي. از اين كه در عرصه سياست به عقلت رجوع مي‌كني نشون مي‌ده كه مي‌دوني چي مي‌خواي و در اون چيزي كه مي‌خواي عجله نمي‌كني. پل‌هاي پشت شرت رو خراب نمي‌كني. خانوم كوچولو! به تو و دوستات افتخار مي‌كنم.

PsycHo: Free Template Generator
Get FireFox!
XHTML Validator